webownia

Opis produktu - przekonaj odbiorcę

Dodano: 29/10/2013autor

Prezentując, sprzedając jakiś produkt, często myślisz, że wystarczy zrobić zdjęcie i już, to wszystko.

Nabywca zaraz się znajdzie, nie musisz nic robić, aby go odszukać. Nic bardziej mylnego. Klient owszem, zobaczy zdjęcie, ale niekiedy to za mało. Czasem potrzebuje opisu, aby podjąć decyzję. Jak taki opis powinien wyglądać? To zależy. Aczkolwiek jest kilka rzeczy, na które powinieneś zwrócić uwagę, zanim stworzysz jakiś tekst.

Kim jest klient?

Zanim zabierzesz się za pisanie opisu produktu, powinieneś zastanowić się nad targetem. Jeśli nie wiesz kim jest nasza grupa docelowa, stworzenie odpowiedniego tekstu będzie utrudnione. Inaczej będziesz pisać do osoby starszej, inaczej do młodszej. Powinieneś znać swojego klienta oraz jego potrzeby, dzięki czemu będziesz wiedzieć co napisać, aby był skłonny skorzystać z Twojej oferty.

Korzyści a nie cechy!

Klienta nie obchodzi to, że sofa posiada wbudowaną półeczkę. Sofa mogłaby mieć nawet nogi jak u baletnicy i tańczyć "Jezioro Łabędzie" w wolnym czasie, o ile by to nie kolidowało z jego wypoczynkiem. Klienta obchodzi to, jaką dana rzecz ma korzyść dla niego. Jeśli napiszemy, że sofa posiada wbudowaną półeczkę, na której można postawić zimne piwo i zrelaksować się po ciężkim dniu pracy, to już jest zaleta. Jeśli napiszemy, że owa półeczka jest idealna, żeby postawić na niej laptopa, może go to zainteresować. Sama półka nie ma wartości. Zyskuje ją dopiero w momencie, gdy posiada zastosowanie.

Słuchowcy, wzrokowcy, kinestetycy...

Jak wiadomo ludzie preferują różne kanały informacyjne. Jedni wolą patrzeć, inni słuchać, jeszcze inni muszą dotknąć dany produkt. W opisach nie powinniśmy nikogo dyskryminować, bo może się to wiązać z utratą potencjalnego klienta. Pisząc, powinniśmy odwoływać się do odczuć. Opis kolorystyki czy kształt, z pewnością zadziała na wzrokowca. Kinestetyk będzie się cieszył, jeśli poczuje w swej wyobraźni strukturę drewna lub dotyk wyjątkowego materiału. Słuchowiec będzie zachwycony, gdy powiemy, że stolik wydaje przyjemny dla ucha dźwięk, gdy się w niego zapuka. Idealny opis wykorzystuje wszystkie kanały przekazywania informacji, bo trafia do największej ilości osób.

Co czujesz?

W opisie produktu, dobrze jest odnieść się do odczuć klienta. Przywołać miłe wspomnienia z przeszłości. Jest to oczywiście trochę ryzykowne, gdyż nie każdy ma takie same wspomnienia i niektóre mogą być negatywne. Jednakże pisząc, że zatapiając się w tym piaskowym fotelu, poczujesz się jakbyś leżał na słonecznej Majorce i słuchał delikatnego szumu błękitnych fal, powinieneś przykuć uwagę czytelnika. Rozmarzy się, poczuje zrelaksowany i będzie chciał pozostać w tym stanie jak najdłużej. I w tym właśnie może pomóc mu ów fotel.

Czy to jest ciekawe?

Pisząc opis produktu, zastanów się, czy jest on czymś co sam miałbyś ochotę przeczytać. Przeglądając oferty różnych sklepów, bez przerwy czytasz o tym samym. Pomimo iż asortyment się różni, opisy są niemal jednakowe. Nie bój się wyróżniać. Nie bój się być inny, niepowtarzalny. Wiadomo, nie wszystkim się to spodoba, ale przynajmniej zostaniesz zauważony. A jeśli Twój produkt jest dobry, z pewnością znajdzie nabywcę. Napisz opis, który zaciekawi odbiorcę i sprawi, że nie rzuci on oferty w kąt, tylko przeczyta do końca to, w co włożyłeś tyle serca. Przynajmniej Twoja praca nie pójdzie na marne.

Polska język bardzo łatwa...

Ortografia, interpunkcja, poprawność stylistyczna. To oczywiste, że powinno się zwracać na to uwagę, niestety nie wszyscy to robią. Nic tak nie razi jak błędy, szczególnie jeśli tekst jest krótki, wtedy jeszcze bardziej rzucają się w oczy. Jeśli nie masz pewności jak coś napisać, zerknij do słownika. Konkurencja na rynku jest spora, szkoda byłoby stracić klienta z tak błahego powodu.

Dlatego też, następnym razem gdy będziesz chciał coś sprzedać, zastanów się nad tymi punktami. Przemyśl dokładnie co mogłoby skłonić potencjalnego klienta do zakupu, bez różnicy, czy jest to jakiś towar czy usługa. Cokolwiek oferujesz, potrzebny jest opis. Pisemny, słowny, nie ma znaczenia. Ważne jest, aby Twój opis sprzedawał i żeby robił to dobrze.

Zobacz wpisy w podobnym temacie