webownia

Pisanie o produkcie - wiele zastosowań

Dodano: 12/02/2014autor

Opisy produktów na stronie internetowej to rzecz ważna dla użytkowników serwisu. Dobrze przygotowany tekst pozwala przekonać niezdecydowanych do zakupu. Jednak poza tym opis może mieć również inne zastosowanie, równie ważne w marketingu internetowym. Poniżej przedstawię kilka powodów dla których warto poświęcić chwilę czasu na napisanie odpowiednich informacji o tym co sprzedajemy.

Czego szukają klienci?

Użytkownicy serwisu odwiedzając naszą stronę najprawdopodobniej szukają produktów, które oferujemy. Przygotowanie odpowiedniego opisu będzie więc dla nich ważne. Istotne jest to aby odpowiednio sformatować tekst i zawrzeć w nim informacje, które będą lub mogą być ważne dla potencjalnych klientów. Przygotowanie takich informacji będzie oczywiście zależne od rodzaju produktu jaki sprzedajemy. Inaczej kupuje się rzecz warta kilkanaście czy kilkadziesiąt złotcyh a inaczej tę, która kosztuje kilkaset, czy kilka tysięcy.

Przy opisach produktów o niższej wartości warto skupić się na kwestiach istotnych np. parametrach technicznych, możliwościach itp. Ważne jest aby te informacje były podane w sposób przejrzysty, zwięzły, nie wymagający nadmiernego zaangażowania ze strony czytelnika. Podejście do produktów o wysokiej wartości będzie z goła inne. Opis produktu powinien w zasadzie przybrać formę recenzji, która pozwoli ocenić, czy dana rzecz jest użytkownikowi faktycznie potrzebna. Oczywiście nie oznacza to, że mamy eksponować wszystkie wady produktu. Należy zawsze pamiętać, że jest to opis reklamowy, którym chcemy przekonać do dokonania zakupu, a nie zniechęcić. Recenzja powinna zatem być przychylna, ale rzeczowa i w miarę możliwości szczegółowa. Dobrze jest też zebrać najważniejsze informacje w jednym miejscu np. w formie tabelki. Pozwoli to użytkownikom sprawdzić, czy dany produkt w ogóle go interesuje, zanim przystąpi do czasochłonnej lektury

Roboty sieciowe

Opisy maja znaczenie także dla robotów sieciowych, które przeglądają witryny. Mam tu oczywiście na myśli roboty, które są odpowiedzialne za pozycje naszej strony w wyszukiwarce. Roboty lubią dużo treści, a strona, która taką treść oferuje jest lepiej widziana. Musimy zachować w tym pewien umiar tzn. nie możemy wpychać na siłę uformowanych zdań, które niczego nie wnoszą w sensie merytorycznym. Pamiętajmy, że opisy będą czytane także przez użytkowników i na ich podstawie odwiedzający będą wyrabiać sobie opinie o naszej stronie. O każdym produkcie można napisać dużo ciekawych rzeczy, które pozwolą uzyskać sporą ilość treści a jednocześnie nie odstraszą internautów. Warto przy tym pamiętać,ze tekst powinien być unikatowy skali internetu, co oznacza, że kopiowanie opisów ze strony producentów nie wchodzi w grę.

Wypełnienie strony

Pewnie nie raz zdarzyło Ci się odwiedzić sklep internetowy, w którym przy danym produkcie oprócz zdjęcia widniała tylko cena. Taka strona wydaje się pusta i mało poważna. Opis idealnie dopełnia treść witryny, która dzięki naszemu zaangażowaniu staje się bardziej profesjonalna. Jeżeli np. chcemy kupić telewizor, prawdopodobnie nie zdecydujemy się na zakup w sklepie, gdzie jedną informacją jest cena i nazwa danego modelu, nawet jeżeli ta cena będzie bardzo atrakcyjna. Sklep musi wzbudzać zaufanie, zwłaszcza jeżeli mówimy o sprzedaży w sieci.

Podsumowując - dobre opisy to nie tylko informacja dla klientów, ale także karma dla wyszukiwarek internetowych i budowanie renomy witryny wśród internautów. Warto zatem przeznaczyć część czasu na przygotowanie artykułów, aby uzyskać jak najlepsze efekty z punktu widzenia marketingu sieciowego.

Zobacz wpisy w podobnym temacie