Ile trzeba zapłacić za pozycję w pozycjonowaniu?

Często dostajemy zapytania ofertowe od klientów o koszt za daną frazę/słowo kluczowe i dostajemy na przykład 10 różnych słów. Te pytania dostajemy bardzo często dlatego że na naszym rynku nawet największe domy mediowe właśnie tak wyceniają frazy. Czy jednak jest to słuszna metoda ?
Jak wycenić koszt pozycjonowania?
Zawsze wszystko możemy przeliczyć na roboczo godziny – czy ta firma, czy tamta, każda musi to w ten sposób przeliczać. Jeżeli jednak okazuje się, że za pozycjonowanie jednej danej frazy/słowa kluczowego płacicie 50zł za TOP10 a w Adwordsie wydalibyście 150zł to już powinna Wam się pokazać czerwona lampka. Zadajcie sobie pytanie dlaczego ich oferta jest tańsza? To dlatego, że firma rozliczająca się w ten sposób tak naprawdę pozycjonuje własne serwisy. Kiedy już je wypozycjonuje to przekazuje „moc” Waszemu serwisowi, który od razu wskakuje do TOP10. Jednak jak już przestaniecie płacić to ta „moc” przekazywana jest ona do konkurencji. Nie dość że momentalnie tracicie pozycje to również możecie zostać ukarani przez Google. A Wasza konkurencja wskakuje na Wasze pozycje, czyli same minusy.
Dlaczego warto pozycjonować i rozliczać się za godziny?
Dlatego, że ta metoda jest stosowana na Zachodzie i jest jak najbardziej przyjazna wyszukiwarkom. Dzięki temu płacicie trochę więcej, ale za to wszystkie pozyskiwane linki prowadzą od razu do Waszej strony. Przez co macie prawie zerowe prawdopodobieństwo dostania kary ze strony Google i drastycznej utraty pozycji. Ta metoda ma nie tyle skupić się na agresywnym pozyskiwaniu linków, ale na pozyskiwaniu „dobrych” i wartościowych linków do Waszego serwisu. Ma także pomóc Wam konwertować użytkowników na stronie w klientów.
Tak więc warto się 2 razy zastanowić zanim jeszcze raz zapytacie się ile kosztuje pozycjonowanie danej frazy.