webownia

Pozycjonowanie Stron Gdańsk

Dodano: 24/03/2014autor

Poniżej zrzut z naszej tablicy:

Pozycjonowanie Stron Gdańsk

Transkrypt video:

Cześć wszystkim z tej strony Kajetan z webownia.pl i dzisiaj opowiem trochę na temat pozycjonowanie stron gdańsk.

Chodzi o to, że macie firmy, które działają lokalnie a pozycjonujecie się pod jakieś ogólnopolskie frazy. Dobrym przykładem są lokalne hotele, które zamiast skupić się na frazach lokalnych celują we frazy takie jak: noclegi, nocowanie, tanie noclegi, drogie noclegi. Pamiętajcie, że jeżeli macie jeden hotel, jeden pensjonat w małej miejscowości to nie ma sensu wydawać pieniędzy na marketing na cały kraj gdyż małe jest prawdopodobieństwo, że na 100% osób, które wpiszą noclegi 99,9% będzie chciało jechać do Białki Tatrzańskiej albo jakiejś innej miejscowości.

Jeżeli działamy lokalnie to pozycjonujemy się również lokalnie i starajmy się dodawać te frazy lokalne jak Gdańsk, Gdynia, Sopot, pomorskie, trójmiasto gdyż są to frazy, które również wpiszą wasi klienci. Nawet klienci z Warszawy czy Krakowa, jeżeli będą zainteresowani noclegiem przykładowo w Gdańsku to na pewno dopiszą frazę Gdańsk a nie wpiszą samej frazy noclegi gdyż wyskoczą im oferty z danej miejscowości, z której akurat szukają w tym przypadku na przykład z Krakowa lub Warszawy gdyż google identyfikuje ich po IP. Dlatego jeżeli działamy lokalnie to pozycjonujmy się lokalnie, nie ruszajmy dużych fraz.

Przekłada się to również na nasz budżet, jeżeli uderzymy w duże frazy/ogólnopolskie to niestety nasz mały budżecik nie pozwoli nam przebić się a my szybko się zrazimy. Ta metoda nie przyniesie nam ani ruchu ani klientów ani zysków a tylko stracimy bez sensu pieniądze. Jeżeli mamy mały budżet, działamy lokalnie to naprawdę warto skupić się na lokalnych frazach. Nie bójmy się dodawać fraz lokalnych gdyż zapewne jak sami szukacie jakiegoś specjalisty dodajecie frazę lokalną.

Kolejna ważna rzecz to oznaczanie się na mapach a w szczególności na tak popularnych google maps, ale również zumi czy docelu, na których również bezpłatnie możemy się oznaczyć. Niestety będą potem do nas wydzwaniali i próbowali nam sprzedać reklamę, ale nie należy się tym przejmować z googla nie będą dzwonili. Koniecznie musimy oznaczyć się na mapach gdyż bardzo często klienci szukając czegoś lokalnie wpiszą to na google maps jadąc samochodem a nóż to widelec trafią do was.

Konkurencja na frazy lokalne jest dużo niszą niż na frazy ogólnopolskie. Jeżeli szukam aparatu w gdańsku to raczej pójdę do małego sklepu lokalnego a nie będę kupował w neo24 czy innej stronie, która nie ma oddziału, pracowników, z którymi mogę porozmawiać czy dotknąć towaru.

Dlatego bardzo jest ważne, że na rynku lokalnym jest niższa konkurencja. Ma to również związek z wiarygodnością gdyż mają biuro mamy możliwość spotkania się z klientem, klient zawsze może do nas przyjść, może nas ochrzanić może nam podziękować. Może przyjść po kolejny towar. Natomiast korzystając z firmy na przykład z południa Polski mamy potem dużo mniejszą szansę na wyegzekwowanie swoich pieniędzy lub upomnienie się o niewykonaną usługę. Klient również, jeżeli ma nawet zapłacić trochę więcej, ale sprzedawca jest lokalnie na pewno skorzysta z jego usług. Koniecznie, więc przy pozycjonowaniu pamiętajmy o frazach lokalnych.

Zobacz wpisy w podobnym temacie