Niepożądane rozwiązania optymalizacyjne

Zlecając pozycjonowanie swojej witryny firmie pozycjonerskiej warto zainteresować się zmianami, które wprowadzi ona u nas na stronie.
Większość firm działa na zasadzie pobierania opłat za efekt ich pracy. Zrozumiałe zatem jest to, że firmy będą starały się osiągnąć efekt jak najszybciej, aby jak najwcześniej obciążyć klienta. Ma to oczywiście swoje dobre strony, bowiem szybki wzrost pozycji, to także szybki przyrost naszych klientów. Niestety niektóre firmy prowadzą dość agresywną kampanię pozycjonerską, co wiąże się nierzadko z dziwnymi zmianami na stronie.
Nagromadzenie słów kluczowych
Jednym z najczęściej stosowanych sposobów w pozycjonowaniu jest upychanie słów kluczowych na stronie, czasem nawet w zatrważającej ilości. Często można znaleźć w sieci strony, gdzie od luźnych fraz aż się roi. Coś co początkowo wpływa dobrze na pozycję naszej witryny, w dłuższej perspektywie może okazać się szkodliwe. Dodatkowo jeszcze taka litania słów często wygląda źle i straszy użytkowników witryny. Idealnym rozwiązaniem jest wkomponowanie słów kluczowych w dłuższy, logiczny i o wysokiej wartości merytorycznej tekst. Niestety takie przygotowanie witryny jest czasochłonne i niewiele firm zdecyduje się w ten sposób działać.
Zmiany w kodzie strony i przestawianie elementów
Ten sposób jest stosowany zdecydowanie rzadziej. Odpowiednio przygotowany może jednak przynieść ciekawe rezultaty. Istotne jest jednak aby zmiany w kodzie i przestawianie poszczególnych bloków strony, nie miały negatywnego wpływu na wygląd witryny. Nie jest prosto poprzestawiać w ten sposób elementy strony. Czasem wiąże się to z zakodowaniem całości od nowa. Złe podejście do tematu i chęć uzyskania szybkich rezultatów tanim kosztem, może skutkować znacznym obniżeniem jakości witryny. Należy na to uważać.
Spamerskie metody
To też częste przypadki pozycjonowanych stron. W sieci możemy znaleźć sporo witryn, na których część treści jest ukryta np. jest napisana białym kolorem na białym tle, albo przysłonięta jakimś innym elementem np. zdjęciem. Taki zabieg powoduje, że roboty sieciowe widzą dany tekst, a użytkownicy już nie. Rozwiązanie jest dobre tylko na krótki czas. Algorytm Google jest coraz bardziej inteligentny i nie daje się długo nabierać. Za takie sposoby pozycjonowania może spotkać nas kara od Google. Nasza strona może zostać wyrzucona z indeksu Google i nie pojawiać się w wynikach wyszukiwania
Zlecając pozycjonowanie pamiętajmy, że strona ma być przede wszystkim dla użytkowników. Wszystko co robimy dodatkowo musimy robić z umiarem i zgodnie z obowiązującymi zasadami tworzenia stron www.