Marketing internetowy w świecie - wyszukiwarki

Poniżej zrzut z naszej tablicy:

Transkrypt video:
Cześć wszystkim z tej strony Kajetan z Webownia.pl. Witamy już w 2014 roku, zresztą już nawet drugi raz Was witamy. Dzisiaj, co nieco powiemy na temat marketingu internetowego w świecie.
Filmik będzie podzielony na trzy części i jeżeli na przykład ktoś daną częścią nie jest zainteresowany, a jest zainteresowany inną, to może sobie od razu przeskoczyć. W pierwszej części skupimy się na wyszukiwarkach. Nie dawno profesorowie z Oxford zrobili całkiem przyjemny raport : http://geography.oii.ox.ac.uk/#age-of-internet-empires najczęściej odwiedzanych stron na całym świecie i to właśnie na podstawie tego raportu zrobiłem szybkie opracowanie. Google jest na pierwszym miejscu z 62 krajami i jest to najczęściej odwiedzana strona. Baidu jest to kolejna wyszukiwarka, której możecie nie znać a jest popularna w dwóch krajach. Yandex, wyszukiwarka jak Google czy Baidu popularna w 1 kraju. Yahoo, również wyszukiwarka popularna w 2 krajach. Bing nie przeważa popularnością w żadnym kraju. I tutaj tak trochę sprzecznie Facebook, gdyż jest popularny w 50 krajach.
Wracając do początku, każdy z Was zapewne optymalizuje się pod wyszukiwarkę Google, gdyż w Polsce korzysta z niej 99% społeczeństwa. Jak widać po liczbach jest sens się pod tą wyszukiwarkę optymalizować i pozycjonować. Jednak część z Was chce sprzedawać swoje produkty za granicę i tutaj musicie się zastanowić czy Wasza strona jest dobrze zrobiona pod wyszukiwarkę popularną w danym kraju. Przykładowo, jeżeli chcecie sprzedawać Wasze produkty do Chin, to właśnie musicie patrzeć na wyszukiwarkę Baidu, gdyż jest ona najbardziej popularna w Chinach i Korei. Oczywiście są to tylko dwa kraje, ale jednak jak duże, trzeba się wtedy zastanowić jak tu zrobić swoją stronę tak, aby była najlepiej wyszukiwana w Baidu. Jeżeli będziecie dobrze zoptymalizowani pod wyszukiwarkę www.google.com.hk/ to oczywiście część trafficu do was trafi, ale nie tak duża jak przy optymalizacji po wyszukiwarkę Baidu. Jeżeli zaś będziecie skupiali się na eksporcie do Rosji, to warto skupić się na wyszukiwarce Yandex, która jest tam numerem 1. Yahoo, to z kolei najpopularniejsza wyszukiwarka w Japonii, dlatego jeżeli to jest Wasz target, to warto skupić się na tej wyszukiwarce, która dodatkowo popularna jest w Kanadzie i Francji. W USA Bing ma jakieś 25% tak, więc warto również uwzględnić tą wyszukiwarkę w swoich działaniach, jeżeli wasz towar idzie do Stanów. Pozwoliłem sobie umieścić tutaj Facebooka gdyż jest popularny w 50 krajach i również ma swoją wyszukiwarkę. Warto wtedy przemyśleć czy wasza strona nie musi być bardziej zrobiona pod wyszukiwarkę i być bardziej społecznościowa. W tym przypadku również nie możecie zaniedbać swojego Facebooka, gdyż bardzo dużo trafficu możecie stracić. Wiele osób również korzysta z wyszukiwarki Facebooka, aby znaleźć fanpage danej firmy.