webownia

3 zasady tworzenia własnej marki na Facebook’u

Dodano: 28/01/2014autor

Każdy zanim zacznie się za to zabierać musi sobie postawić parę podstawowych pytań:

A) Czy w mojej branży powinien utworzyć profil?

Przykładowo: jeżeli jesteśmy namolnymi sprzedawcami to może nie warto tworzyć własnego profilu, gdyż ludzie będą raczej na nim wylewali swoje żale. Zastanówcie się jaka firma was denerwuje/drażni i zobaczcie czy mają profil na facebook’u. Jeżeli go nie podsiadają to może właśnie dlatego.

Nie każdą branżę można fajnie ograć. Tutaj należy się zastanowić czy macie jakiś pomysł na prowadzenie własnego fanpage czy tworzycie go tylko po to aby był i nic z nim dalej nie robicie. Takie tworzenie profilu mija się z celem, gdyż ktokolwiek kto trafi na Wasz profil na facebook’u na którym nic się nie dzieje może pomyśleć że Wasza firma już się zamknęła.

B) Czy macie czas na prowadzenie własnego fanpage’a?

Jeżeli nie macie czasu żeby wrzucać ciekawe i interesujące rzeczy na Wasz profil to nie ma sensu go prowadzić. Wiele jest takich profili które tylko „wiszą” i nic na nich się nie pojawia. Mija się to zupełnie z celem prowadzenia profilu społecznościowego, gdyż na pewno sami też nie chcecie być w grupie, w której nikt nic nie mówi.

C) Jaki jest cel Waszego fanpage’u?

Czy stworzyliście swój profil żeby zdobyć dużo like’ów? A może chcecie, aby ludzie właśnie tutaj wystawiali oceny Waszym usługom/produktom? Szukacie nowych kontaktów biznesowych? Koniecznie należy się najpierw zastanowić jaki cel chcemy osiągnąć i ile czasu oraz pieniędzy możemy na to poświęcić . Dzisiaj, jeżeli nie macie często odwiedzanej strony czy bloga to ciężko będzie Wam zebrać jakąkolwiek publiczność na Waszym fanpage’u.

Zobacz wpisy w podobnym temacie