Czy posiadanie strony jest konieczne?

Internet rozwija się w błyskawicznym tempie dając różne możliwości promocji własnej firmy w sieci. Wybór jest naprawdę imponujący, a my jako przedsiębiorcy musimy zadecydować, które kanały wybrać. Z marketingowego punktu widzenia im więcej tym lepiej. Nie to jednak zawsze takie proste. Każda forma prowadzenia promocji w internecie wymaga od nas jakiegoś zaangażowania, przede wszystkim chodzi o czas. Działania w obrębie danego kanału promocji mają sens tylko wtedy, gdy są prowadzone z sensem i w miarę systematycznie.
Co wybrać?
Warto wybrać te możliwości, które pozwolą dotrzeć do większej grupy odbiorców w różny sposób. Przykładem oczywiście będzie profil na Facebooku, który prowadzony w sposób interesujący może przyciągnąć potencjalnych klientów. Dodatkowo Facebook oferuje możliwość uruchomienia reklam, dzięki którym o naszym profilu dowiedzą się inni.
Ważne jest też to co jest, lu staje się modne. Na modnych portalach społecznościowych internauci spędzają sporo czasu i warto zaprezentować tam swoją ofertę. Portali jest dużo: obok Facebooka i Twittera wyrastają nowe, które zdobywają z czasem ogromną popularnością. Są portale na które możemy wrzucać zdjęcia jak Instagram czy Pinterest, lub nowsze z filmami jak np. Keek. O wszystkich tych portalach możecie poczytać szerzej na naszym blogu.
Decyzja o tym, które z nich będą odpowiednie dla promocji naszej firmy, jest oczywiście uzależniona w dużej mierze od charakteru naszej działalności. Dziś pewnie Facebook będzie wyborem oczywistym, nad resztą trzeba się będzie poważnie zastanowić. Źle, niedbale i niesystematycznie prowadzony profil społecznościowy może przynieść więcej szkód niż korzyści.

Strona www a social media
Niektóre firmy decydują się na prowadzenie profilu społecznościowego dla swojej działalności bez tworzenia własnej strony www. Czy jest to wyjście dobre? Wydaje się, że nie. Strona internetowa jest obecnie punktem wyjścia dla naszych klientów. Obecnie internauci sprawdzają bardzo często daną firmę od poszukiwania strony www. Jeżeli taka strona nie zostanie znaleziona użytkownik może już na starcie stracić zaufanie do firmy.
Strona www daje też duże możliwości promocji - choćby pozycjonowanie, które choć jest procesem długofalowym, to przynosi wymierne korzyści przy niższych kosztach. Również w odniesieniu do kontrahentów, producentów, lub innych firm, z którymi przyjdzie nam współpracować, strona internetowa będzie miała spore znaczenie.
Oczywiście można prowadzić skuteczny marketing internetowy bez strony www, ale trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie czy warto. Strona to wydatek jednorazowy, który powinien zwrócić się w dość krótkim czasie, tym bardziej, że zwykła wizytówka, na której będziemy mogli zaprezentować swoją ofertę nie będzie nas zbyt drogo kosztować. Myśląc o rozwoju naszej działalności z pewnością warto zainwestować w stronę www.