Firmy nie korzystają z internetu

We wczorajszej Rzeczpospolitej (środa 11 grudnia) opublikowany został artykuł, który informuje, że wykorzystanie internetu przez firmy nie jest nadal powszechne.
Do tej pory skupialiśmy się w naszych artykułach na tym w jaki sposób wykorzystać internet i dostępne w nim kanały komunikowania się z użytkownikami, aby jak najlepiej promować firmę i pozyskać jak najwięcej klientów. Jak pokazują badania problemem jest już samo korzystanie z sieci w przedsiębiorstwach, a nie tylko sposoby wykorzystywania internetu w marketingu.
Mądry skorzysta
Coś, co dla jednych stanowi problem, dla innych będzie światełkiem w tunelu. Jeżeli internet jeszcze nie spowszedniał w polskich firmach, jest to ewidentny znak, że czas rozkręcić nasze kampanie marketingowe w sieci. Pod pojęciem kampanii marketingowych nie będą kryły się tutaj tylko wszelakiego rodzaju reklamy, ale także narzędzia przeznaczone dla potencjalnych klientów, które sprawią, że nasza oferta będzie bardziej atrakcyjna.
Sprawą priorytetową powinno być zatem wsparcie obsługi klienta. Nie trzeba tworzyć specjalistycznych narzędzi, w postaci skomplikowanego oprogramowania, aby wprowadzić internetowy support. Wystarczy skupić się na podstawowych funkcjach naszej strony, takich jak formularz kontaktowy, czy czat, oraz na tym co jest dostępne powszechnie czyli portalach społecznościowych.
Z raportu przytoczonego przez wczorajsze wydanie Rzeczpospolitej wynika, że głównym celem korzystania z sieci przez domowych użytkowników jest przebywanie na stronach społecznościowych (66% internautów) - w domyśle zapewne chodzi o Facebooka. Jest to więc ewidentny sygnał, aby ten kanał komunikacji wykorzystać już teraz.
Ponadto raport donosi, że 77% internautów korzysta z sieci w celu pozyskania danych, a 71% w celu dokonania zakupów. Dane te dają do myślenia. Wśród tych 77% spora część pozyskuje z pewnością dane na temat firm, których usług i produktów szuka. Z kolei 71% kupujących to potencjalni klienci. Warto być może na tej podstawie zastanowić się nad uruchomieniem sprzedaży w internecie jeżeli jeszcze takowej nie prowadzimy.
Raporty publikowane przez różne firmy i instytucje, dotyczące ruchu i korzystania z internetu są naprawdę bardzo przydatnym materiałem w planowaniu marketingu. Warto przyjrzeć się im uważniej i wyciągnąć odpowiednie wnioski. Być może nasza aktywna obecność w sieci będzie stanowiła o znacznej przewadze nad konkurencją i w konsekwencji przysporzy nam więcej klientów.