Kiedy reklama wpada w wiral i stajesz się popularny
Dodano: 13/12/2013autor Kajetan MazurZbliżają się świętą i coraz więcej ludzi wpada w świąteczny szał. Jak się okazuje zwycięzcą ostatnich dni jest firma WestJet która to wypuściła reklamę:
Reklama jest mega pozytywna i daje uczucie świąt. Oczywiście koszta takiej akcji musiały być całkiem spore. Choć oczywiście nie mówię tu o prezentach bo przecież najdroższy prezent to chyba był telewizor. To są oczywiście linie lotnicze a ich budżety są naprawdę duże. Jednak można wydać łatwo duże pieniądze i nikt o tobie nie usłyszy. A można pójść za przykładem linii Westjet, o których wcześniej nie miałem pojęcia i nagle mieć takie rezultaty w Google Trends
Zauważcie że nagle ludzie zaczęli szukać tych linii lotniczych. Post z filmikiem na Facebooku udostępniło prawie 9 tysięcy ludzi, a obejrzało na Youtube ponad 17 milionów. Trzeba pamiętać również że wiele portali zamieściło ten filmik u siebie ja osobiście obejrzałem go na wrzuta.pl
Jeżeli weźmiecie sobie i wkleicie w google.pl url filmiku to zobaczycie że pokaże wam ponad 13 tyś wyników:
Oznacza to że filmik otrzymał co najmniej 13 tyś linków a to przecież są tylko linki bez anchora i przekierowań. Tak więc wydając trochę pieniędzy zyskali naprawdę bardzo dużą popularność. Z ciekawości wszedłem na ich profil na Facebooku i znalazłem zdjęcie samolotu :
I od razu pomyślałem że chciałbym lecieć takim samolotem ze swoim synkiem do Disney Worldu. Dlatego jak już będą takie cudeńka latać z Polski to na pewno kupię bilet.
Jak widać po tym przykładzie warto pomyśleć najpierw nad kampanią a dopiero potem brać się za jej realizację.