Facebook - kwestia budżetu?
Dodano: 25/11/2013autor Kajetan MazurPoniżej zrzut z naszej tablicy:
Transkrypt video:
Cześć wszystkim z tej strony Kajetan z Webownia.pl i dzisiaj opowiem, co nieco na temat Facebooka. Ostatnio strasznie dużo mówiłem o pozycjonowaniu i spamowaniu i teraz co nie co na temat bardzo fajnej, łatwej i prostej metody, jaką jest Facebook.
Dużo z Was ma profil na facebooku, czy to prywatny ,czy to firmowy, lub myśli o jego założeniu, bądź posiadacie stronę internetową, na której coś sprzedajecie, promujecie jakieś usługi bądź konkretny produkt. Nie posiadacie jednak profilu na facebooku albo posiadacie i nie jest on w żaden sposób prowadzony. Facebook jest to bardzo fajne narzędzie społecznościowe – taki czat, który musielibyście posiadać na własnej stronie i obsługiwać go, zamiast tego macie facebooka. Tutaj przenosicie całą rozmowę z klientem, dzięki czemu wiecie czy wasz produkt dobrze się sprzedaje, czy ludzie są z niego zadowoleni czy nie. Może trzeba poprawić ofertę po gwarancyjną, może trzeba poprawić serwis, może ceny są za wysokie a za niska, jakość. Tutaj tego wszystkiego się dowiecie, co również ważne, jeżeli macie dobry produkt inni ludzie również się o tym dowiedzą, dzięki temu zyskacie więcej klientów. Jeżeli macie własną stronę internetową, macie dobry produkt macie odwiedziny koniecznie załóżcie sobie profil na facebooku. Jeżeli dopiero co zaczynacie to tym bardziej załóżcie profil na facebooku, to jest wasza konwersacja z użytkownikiem, dzięki temu dowiecie się wszystkiego o swoim produkcie, właśnie dzięki facebookowi. Jednak pewnie wielu z was obawia się, iż kwestia budżetu na facebooku jest bardzo ważna. Widzicie, że play czy inne profile mają po milion fanów i myślicie sobie, że mając tak wielkie budżety ich na to stać, ja natomiast jestem małym przedsiębiorcą i mnie na to nie stać. Błąd, facebook nie opiera się na reklamach, facebook opiera się na rozmowie z użytkownikiem. I nawet mając mały budżet lub nie mając go wcale, jesteście w jakimś stopniu w stanie zaistnieć na facebooku. Tutaj pokrótce postaram się opowiedzieć jak niewielkim kosztem zaistnieć na facebooku. Pozwoliłem sobie wydzielić parę takich ważniejszych grup:
Jeżeli wasz budżet na reklamę na facebooku to 0zł
- 100zł-300zł
- 300zł-500zł
- 500zł-1000zł
W tej pierwszej części filmiku opowiem o budżecie 0zł, co jeżeli nie macie w ogóle budżetu na reklamę na facebooku. Wyobraźmy sobie, że mamy stronę, która sprzedaje ołówki, macie fajną stronę, którą lubi wiele osób, bo wrzucacie komiksy o ołówkach albo ciekawe i śmieszne artykuły o ołówkach. Odwiedza was 50-100 osób dziennie i do tej pory nie mieliście profilu na facebooku bądź był on kiepsko prowadzony. Koniecznie na waszym blogu, na którym wrzucacie te rysunki czy te ciekawe artykuły zamieście sobie wtyczkę do facebooka gdyż, jeżeli dużo osób czyta wasze artykuły to istnieje duże prawdopodobieństwo, że ktoś polubi was na facebooku. Jeżeli polubi was 1 osoba a ma 100 znajomych to ta wiadomość wyświetli się jego 100 znajomym, jeżeli ma 300 znajomych to wyświetli się to 300 znajomym, tak więc docieralność znacznie wam się zwiększy. Znowu ci znajomi zobaczą, że ktoś z ich znajomych publikuje coś fajnego o ołówkach to wejdą, przeczytają, polubią i znowu wam się to spektrum zwiększy. Dlatego jeżeli macie dobrą i fajną stronę, którą prowadzicie, wasz budżet na facebooku wcale nie musi być wysoki. Kolejną rzeczą są na przykład filmiki, które tak jak my wrzucamy wy również możecie wrzucać na YouTube i umieszczać w podpisie, czy na filmiku, informację żeby ludzie polubili was na facebooku. Dzięki temu na wasz filmik nawet przez przypadek ktoś może trafić i polubić was na facebooku, umieścić wasz filmik na swojej ścianie, na swoim profilu facebookowym. Dzięki temu ktoś inny obejrzy ten filmik na YouTubie, polubi wasz profil na facebooku, tu znowu zwiększa wam się spektrum,zasięg użytkowników. Bardzo ważne jest również to żeby wasz profil na facebooku był porządnie prowadzony. Jeżeli nie macie budżetu musicie to sami robić, wrzucać ciekawe informacje. Coś, czego użytkownicy mogliby szukać na waszym profilu i na czym oni mogliby się skupić tak żeby dalej to udostępniali swoim znajomym,nie znajomym, dzięki czemu coraz więcej będziecie mieli fanów na facebooku i znowu będziecie mogli się dowiedzieć od tych fanów, co jest nie tak z waszym produktem albo jest tak, co im się podoba, co im się nie podoba. W tej części to wszystko zapraszam do obejrzenia drugiej części, w której skupimy się na budżetach.