Foursquare porzuca check-in'y, a Swarm wkracza na salony
Dodano: 14/05/2014autor Anna ChorzelewskaCo się dzieje gdy aplikacja nie rozwija się tak jak to planowano? Da się to zatrzymać? Czy trzeba pozwolić jej żyć po swojemu? Foursquare pokazuje, że jest jeszcze inne wyjście – można rozbić ją na dwie osobne aplikacje.
Pewnie większość z Was nieraz dokonywała check-in'u w ulubionej knajpie, restauracji czy centrum handlowym właśnie za pomocą aplikacji Foursquare. Już niedługo się to zmieni, ponieważ jej autorzy zdecydowali się wprowadzić zmiany i usunąć słynny przycisk „check-in”. Dlaczego? Jak twierdzi CEO Foursquare, Dennis Crowley, „celem firmy, nigdy nie było stworzenie najbardziej niesamowitego przycisku check-in na świecie!”. Stąd pomysł stworzenia Swarm – aplikacji, która przejmie niektóre funkcje od swojego pierwowzoru. Będzie ona swego rodzaju społecznościową mapą, gdzie użytkownicy będą mogli dzielić się swoją lokalizacją w bardziej nietypowy sposób, jak np. poprzez pokazanie w jakiej okolicy się aktualnie znajdują. Będzie w niej również możliwe meldowanie się w miejscach w których aktualnie przebywamy oraz „śledzenie” aktywności naszych znajomych – sprawdzania gdzie są lub będą w najbliższym czasie. Nikt się przed nami już nie ukryje! Pojawi się nawet funkcja mikroczatu, umożliwiając tym samym szybki kontakt ze znajomymi będącymi w naszym otoczeniu.
A co z Foursquare?
Do czasu publikacji Swarm Foursquare pozostanie bez zmian, ale później wiele się zmieni. Zostanie położony nacisk na wyeksponowanie możliwości odkrywania nowych miejsc w okolicy dzięki specjalnemu systemowi spersonalizowanych rekomendacji. I to nie tylko od naszych znajomych, ale również od „zaufanych ekspertów”. Ale co najważniejsze – z nowej wersji Foursquare'a zniknie przycisk „check-in”. Dzięki temu ma się stać aplikacją dedykowaną odkrywcom, którzy preferują poznawanie nowych miejsc i dzielenie się swoimi wrażeniami z innymi użytkownikami. Wygląda na to, że bitwa na rynku dostarczania rozwiązań w wyszukiwaniu lokalnym rozpocznie się ponownie między Foursquare a Yelp. Kogo Wy wybierzecie?