E-mail Marketing jako źródło pozyskiwania klientów.

Pewnie spora część przedsiębiorców dostaje różnego rodzaju „spam” na maila. Jednak jakby spojrzeć na część z tych wiadomości, to może się okazać, że nie są wysłane całkowicie od „czapy”.
Przykładowo założyłeś nową firmę i dostajesz maile i listy od biur księgowych. Rzeczywiście możesz uznać to za „spam”, ale z drugiej strony przecież skoro dopiero co zaczynasz, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie podsiadasz księgowego i będziesz niedługo jakiegoś potrzebował. Również, jeżeli dostałeś maila bądź list od firmy tworzącej strony to mógłbyś to odebrać za spam, jeżeli posiadasz już stronę. Nie posiadając jej natomiast nie musisz daleko szukać, bo firma sama do Ciebie wysłała ofertę.
Również Ty, jako przedsiębiorca powinieneś zainteresować się tematyką e-mail marketingu i rozważyć jak bardzo jest Ci potrzebny w firmie i ile pieniędzy jesteś w stanie na niego wydać. W tym artykule przedstawię całkiem fajne narzędzie do e-mail marketingu, jakim jest: http://mailchimp.com/
Darmowe narzędzie do e-mail marketingu MailChimp
Po kliknięciu w link rejestrujemy się, potwierdzamy maila i logujemy. Po wykonaniu tych 3 prostych kroków jesteśmy już w naszym programie. Zaczynając po kolei, mailchimp pozwala nam wysyłać nieograniczoną liczbę maili do 2,000 subskrybentów(ludzi, którzy u nas zapisali się na newsletter). Dla nowej firmy jest to całkiem spora liczba. Zanim jednak zaczniemy ustawiać kampanię musimy mieć listę maili i wgrać ją. Listę albo kupujemy na początek, albo mamy już kogoś w swojej bazie, albo szukamy w internecie. Przykładowo, jeżeli sprzedajesz sprzęt do restauracji to twoimi potencjalnymi klientami są restauratorzy. Bazę maili, jaka nas interesuje to nowe restaurację, które dopiero powstały, a zarazem takie, które już są trochę na rynku, bo bardzo możliwe, że muszą coś dokupić lub wymienić. O pozyskaniu bazy napiszę coś więcej w kolejnym poście. Teraz mając już bazę maili wgrywamy ją do programu.
Tworzenie kampanii e-mail marketingowej
Wybieramy sobie Kampanię i w prawym górnym rogu mamy Stwórz nową kampanię. Wybieramy pierwszą kampanię Regular. W drugim kroku wybieramy listę naszych potencjalnych klientów. W trzecim kroku ustalamy Temat maila, który ma duży wpływ na otwieralność maili. Im lepszy tytuł tym większa otwieralność. Warto dać jakiś kontrowersyjny temat albo coś, co przykuje uwagę. Potem wybieramy sobie wcześniej już zaprojektowany szablon, który sami uzupełniamy. Teraz to jak będzie mail wyglądał ma wpływ na naszą klikalność i przechodzenie do witryny. Nie zawsze te „ładnie” zrobione maile cieszą się największą klikalnością czasem to właśnie te najprostsze cieszą się większym uznaniem. Teraz już pozostaje nam wysłać nasz pierwszy newsletter i to za darmo. Możemy potem również śledzić ile osób otworzyło maila i ile kliknęło w naszą witrynę. Potem proponuje pokombinować z szablonami i tematami i zobaczyć, co lepiej podziała.