Każdego stać na marketing internetowy!

„Nie mamy pieniędzy na marketing” - ile razy wypowiedziałeś to zdanie ostatnio? „Jest kryzys, musimy ciąć koszty, pierwszy pod nóż idzie marketing”, to chyba drugie najczęściej budowane zdanie.
Jednak takie myślenie jest bardzo nierozsądne i zgubne. Skoro wszyscy tną wydatki na marketing, to właśnie teraz jest najlepsza pora, abyś zaczął reklamować swój produkt czy usługi. Z dwóch powodów: po pierwsze, konkurencja może te wydatki zmniejszać, przez co masz większą szansę na wybicie się ze swoją ofertą, a po drugie, firmy które się tym zajmują, muszą teraz ciąć swoje ceny.
Skoro wielkie firmy, jak Play, BZWBK czy tablica.pl wydają naprawdę duże pieniądze na marketing, to coś w tym musi być. Oczywiście, jeżeli nie mamy dużych pieniędzy na kampanię, to zapewne ograniczymy nasze wydatki do plakatów, banerów, rozdawania ulotek czy właśnie internetu. Jednak jeżeli nie wydajemy w ogóle pieniędzy na marketing i reklamę, to dużo tracimy, bo nie ważne jak dobry produkt będziemy mieli, to i tak klienci do nas nie trafią, bo nie będą o nas wiedzieli.

Najlepiej wszystko wyliczyć
Zatrudniasz kilku pracowników, z czego jedna osoba jest odpowiedzialna za marketing i reklamę. Zajmuje pełen etat lub pół. Biorąc pod uwagę, że dana osoba zarabia 1.500 zł miesięcznie na rękę, koszt takiego pracownika wynosi ok. 2.500 zł. Czyli przy pół etatu na reklamę wydałeś już 1.250 zł. Dodatkowo nie masz pewności, czy dana osoba robi to dobrze i czy za te pieniądze nie miałbyś dużo lepszych efektów.
Jeżeli jednak prowadzisz małą firmę i robisz większość rzeczy sam, to najlepiej zacznij od oszacowania ile miesięcznie jesteś w stanie wydać na marketing i reklamę, nawet jeśli będzie to tylko 200-300 zł. Może się zdarzyć, że nie masz naprawdę środków na ten cel, i wygospodarowanie ich wiązałoby się ze zmniejszeniem twojej własnej pensji. Wbrew pozorom taka inwestycja może się bardzo opłacić i szybko zwrócić.
Sensowność reklamy w internecie
Kwota 500 zł może wydawać się niewielką sumą, ale w internecie, czy na lokalnym rynku, to całkiem sporo. Jeżeli za te same pieniądze chciałbyś mieć bilboard w większym mieście, to miałbyś co najwyżej jedną-dwie lokalizacje i to w nie najlepszym punkcie, a dodatkowo musisz wydać pieniądze na zrobienie plakatu. Jeżeli ktoś namawia cię na ulotki, to zastanów się ile Ty ostatnio dostałeś ulotek, a ile z nich przeczytałeś? Dokładnie to samo będzie z twoimi ulotkami! Ponadto musisz wydrukować całkiem sporą ilość ulotek i niestety nie masz narzędzi do mierzenia sukcesu tego rodzaju kampanii. W Internecie natomiast, bez względu na wybraną formę promocji (reklama odsłonowa, mailing reklamowy, reklama w wyszukiwarka), kontrolujemy wydatki na bieżąco i możemy mierzyć efekty w czasie rzeczywistym, np. ile osób z reklamy przeszło na twoją stronę, a ile z nich potem kupiło twój produkt albo usługę. Można też w łatwy i prosty sposób testować jaki rodzaj reklamy lepiej się sprawdza i w co warto zainwestować.
Nie wolno zapomnieć o społecznościach
Kolejny argument na plus marketingu internetowego, to możliwość budowania wokół naszej marki społeczności. Nie jeden z Was pewnie powiedział „A po co mi profil na facebooku” ? „Nie korzystam z facebooka, bo nie chce żeby wszyscy widzieli co u mnie słychać”. „Nie chce pokazywać” tego czy tamtego”. Jest to z gruntu błędne nastawienie. Coraz więcej młodych ludzi korzysta z Facebooka, Instagramu, Pinteresta czy innych portali społecznościowych. Dlatego zanim skorzystają z jakiejś usługi czy produktu, najprawdopodobniej najpierw będą szukali go właśnie w takich miejscach i sprawdzali opinie. Kiedy nie ma Cię na Facebooku, budzi to podejrzenia i wątpliwości. Dlaczego Cię nie ma? A może masz coś do ukrycia? W ten sposób możesz stracić potencjalnego klienta albo klientów. Tak więc profil przynajmniej na facebooku to dzisiaj podstawa. Dodatkowo masz możliwość reklamowania się prawie 12 mln użytkownikom facebooka w Polsce. Zadowoleni klienci będą chętniej polecali twoje usługi właśnie poprzez portale społecznościowe swoim znajomym i rodzinie. Często jest też tak, że sama informacja o tym, że nasz znajomy lubi dany produkt (usługę) wystarczy, byśmy chętniej z niej skorzystali. Osobę nam znaną możemy w łatwy i szybki sposób zapytać o zdanie i będzie ono dla nas bardzo cenne i opiniotwórcze. Kolejna korzyść, to bieżąca komunikacja z naszymi „użytkownikami” i możliwość informowania ich na bieżąco o naszych nowych usługach, produktach czy promocjach.
Seo – czy to dla mnie
SEO, to najprościej mówiąc wszystkie działania, które promują naszą stronę w wyszukiwarkach i pomagają na zdobycie jak najwyższej pozycji. Każdy powinien zajmować się SEO swojej strony. Jednak nie jest to tylko pozyskiwanie miliona linków dziennie. To właściwie wszystkie działania razem połączone w jedno: budowanie społeczności, reklamy, pozyskiwanie wartościowych linków, udzielanie się i wiele, wiele innych czynników. To także działania zgodne z wytycznymi wyszukiwarek, które nie narażą naszej strony na nagłe zmiany pozycji, czy całkowite zniknięcie naszej witryny z wyszukiwarki google.
Podsumowując
Oczywiście nie musisz się na tym wszystkim znać, możesz to powierzyć nam – agencji, która oferuje profesjonalne usługi oraz nowoczesny i czytelny system rozliczania się ze swoimi klientami. Gwarantujemy, że twój marketing i reklama w internecie, może być zrobiona fachowo i rzetelnie już za 50zł/h.
Będziemy dbali o Twoje pozycje w wyszukiwarce i pozyskiwali tylko wartościowe linki do twojej strony oraz budowali Twoją markę. Pomożemy przy prowadzeniu profilu społecznościowego oraz poszerzeniu klienteli o takich, których do tej pory nie brałeś pod uwagę, albo uważałeś, że są poza twoim zasięgiem. Dodatkowo dobrze stargetowane reklamy czy niestandardowe akcje marketingowe ugruntują twoja pozycję na rynku lokalnym i pomogą w zdobywaniu kolejnych.
Przekażemy Ci pełen raport z naszych działań, a także dowiesz się, na co dokładnie poszły twoje pieniądze. Dzięki temu będziesz mieć możliwość kontrolowania swojego budżetu, a także analizowania rezultatów. Umowa z nami podpisywana jest na jeden miesiąc, tak abyś miał 100% elastyczności i swobody w działaniu.