Plusy i minusy zakupów grupowych

Poniżej zrzut z naszej tablicy:

Transkrypt video:
Cześć wszystkim z tej strony Kajetan z Webownia.pl, jesteśmy już w nowym 2014 roku i mam nadzieję, że wszyscy mieliście święta udane, na bogato, prezenty rozdane i przyszedł Mikołaj.
Jednak przedsiębiorcy mają zmartwienie gdyż styczeń i luty są to najgorsze miesiące dla sprzedawców. Nie sprzedają się żadne produkty ani usługi jest naprawdę kiepsko. Wszyscy się zastanawiają jak tutaj odbić się od dna i zacząć coś sprzedawać, część z Was zapewne myśli żeby skorzystać z oferty Groupona, Groupera, MyDeal, Citeam czy Godealla (zbierająca wszystkie oferty ze wszystkich portali tego typu zakupów grupowych). Część z was zastanawia się, jakie są tego plusy a jakie minusy i czytacie o tym w internecie i opinie są różne.
Ja osobiście trafiłem do restauracji, w której właściciel skorzystał z Groupona i niestety musiał interes zamknąć, bo nie był w stanie się wyrobić ze sprzedażą produktów po tej cenie. Dlatego też opowiem pokrótce o plusach i minusach.
Plusem tych wszystkich portali, wśród których największy jest Groupon jest docieralność. Groupon, kiedy wchodził do Polski był na początku jedyny, był to taki staw z jedną rybką, który codziennie wrzucał jedną ofertę. Tak więc, ludzie chętni nowych promocji szybko się zapisywali, podawali swoje dane, podawali swoje maile, dzięki temu mają bardzo dużą bazę mailingową i bardzo dużą docieralność. Dzięki temu, jeżeli wystawicie się u nich na pewno dotrzecie do bardzo dużej liczby klientów. Oczywiście nie wszyscy z nich będą Waszymi klientami, pytanie jest, jaka jest otwieralność maila, jaka jest klikalność w ofertę i ile osób wchodzi na ich stronę. Te wszystkie dane oczywiście od nich uzyskacie, należy jednak pamiętać, że jest to fajne narzędzie dotarcia do nowych klientów, do wyrobienia sobie rozpoznawalności waszej marki. Jak wchodzicie z nowym produktem, nowym towarem lub klienci jeszcze o was nie słyszeli, to na pewno to się opłaca jednak bardzo wielu przedsiębiorców ma nie właściwie pojęcie o tej branży i stara się z tego zrobić narzędzie sprzedażowe.
Tutaj opowiem o paru minusach na pewno zły PR, jaki się wytworzył wśród przedsiębiorców wokół grouponów i innych tego typu zakupów grupowych, gdyż wielu przedsiębiorców skorzystało, a ich interes upadł, gdyż nie byli w stanie spełnić wymagań i sprzedać tyle towaru po tak niskiej cenie. Brak pomocy dla przedsiębiorców, tutaj winię oczywiście wszystkie te portale zakupów grupowych, którzy nie powiedzieli przedsiębiorcom na przykład sprzedajcie 10 ofert lub 5 ofert. Tylko ludzie sprzedawali po tysiąc ofert i nie byli się z tego w stanie wywiązać. Obniżenie wartości marki, jeżeli wystawiacie się na takim grouponie i macie fajny produkt to oczywiście musicie obniżyć cenę dla groupona, czyli na przykład, 50% czyli przez to obniżacie też wartość swojej marki. Obniżając tak bardzo swoją cenę mówicie klientom - z moim produktem jest coś nie tak, wielu klientów może tak pomyśleć i w przyszłości nie skorzystać z Waszej marki, waszego produktu, waszej usługi właśnie dlatego, że wystawiliście się na takich zakupach grupowych. Brak przychodów tutaj mówię o ludziach, którzy wystawili produkty za połowę wartości, przez co nic nie zarobili, ale też nic nie dołożyli, jednakowoż jest to dobry interes gdyż dotarliście do nowych klientów, ale nic nie zarobiliście, tak więc taki mały minusik za to. Zła opinia o wszystkich tych zakupach grupowych, jaka się wytworzyła wśród klientów, ludzie się już do nich nie zapisują, wiele już upadło, wiele osób nie otwiera już od nich maili, ja na przykład od razu je kasuję. Dlatego jeżeli skorzystacie z Groupona albo jakiejkolwiek innej usługi to pamiętajcie, zastanówcie się ile produktów chcecie wystawić, po jakiej cenie? Może bardziej warto skorzystać z ich usługi newsletterowej, bardziej, czyli za określoną sumę pieniędzy puszczą maila do wszystkich swoich klientów zamiast obniżać cenę swojego produktu gdyż to w dłuższej perspektywie może wam wyjść na gorsze albo krótkiej, jeżeli nie zrobicie limitów.