Jak konkurencję stać na tak wysokie stawki AdWords

Każdy z Was zapewne prowadzi działania marketingowe na większą lub mniejszą skalę i zaczyna myśleć o kosztach. Wtedy na pewno następuję pytanie „Dlaczego konkurencje stać na tak wysokie stawki?”. To pytanie w głowie i na ustach niejednego z naszych klientów.
Na to pytanie nie ma łatwej odpowiedzi. Jeżeli jednak znacie branżę to pewnie wiecie jakie zarobki może mieć konkurencja. Dlaczego więc ich stać na reklamę a Was nie? Bardzo możliwe że pomimo tego że są nowi na rynku postanowili bardziej zainwestować na początku w reklamę.
Istniejecie na rynku podobny okres czasu i macie podobną ilość klientów? Bardzo możliwe że macie źle ustawioną kampanię w Adwords i dlatego Wasi konkurenci płacą 50gr za klik tam gdzie Wy płacicie 2zł za klik. Tutaj koniecznie musicie walczyć o jak najwyższy współczynniki jakościowy Waszej kampanii reklamowej, gdyż to będzie jeden z głównych czynników wpływających na cenę. Drugim współczynnikiem jest CTR - czyli ile osób kliknie w Waszą reklamę do ilości osób jakim ta reklama się wyświetla. Im ciekawsza/trafniejsza reklama tym więcej ludzi klika i ten współczynnik rośnie, a co za tym idzie cena za kliknięcie spada.
Kolejnym powodem może być to że po prostu pokazujecie się dla mało wartościowych fraz. Jest to dość częsty przypadek kiedy się okazuje, że macie źle dobrane słowa kluczowe, które nie dość że są drogie to jeszcze nie przynoszą wam żadnych wymiernych korzyści. Z drugiej strony Wasza konkurencja może mieć również te „słabe” frazy, ale zarazem obstawia „złote” frazy które sponsorują całą kampanię.
W kupowaniu reklam na Adwordsie jest jak z kupowaniem każdego produktu, można go dostać taniej albo drożej wszystko zależy od naszej determinacji i sposobu szukania.