Krótki przewodnik po Google Analytics

Jak już wspomniałem w pierwszym filmiku Google analytics jest to bardzo przydatne narzędzie do badania ilości odwiedzin na waszej stronie.
Również dzięki temu narzędziu będziecie w stanie zobaczyć, jakie efekty przynosi marketing internetowy i czy rzeczywiście zwiększona ilość odwiedzin na stronie przełożyła się na zwiększenie sprzedaży.
Jak Sprawdzić czy mam Google analytics bądź jak go zainstalować?
Jeżeli chcesz sprawdzić czy posiadasz Google analytics to wejdź na swoją stronę i kliknij prawy klawisz myszki. Z listy rozwijanej wybierz opcję „Wyświetl źródło strony”. I Teraz szukamy sobie w kodzie źródłowym strony podobnego zapisu jak na zdjęciu poniżej.

Udało się znaleźć? W takim razie Oznacza to, że posiadacie Google analytics, teraz trzeba tylko dowiedzieć się, kto ma login i hasło.
Nie udało się? Oto trzy kroki, które należy podjąć, aby założyć google analytics
- Rejestrujemy konto na gmailu, jeżeli jeszcze nie posiadamy
- Wpisujemy w google.pl „google analytics”
- Wchodzi w pierwszą stronę
- Klikamy Rejestracja pod hasłem „Zacznij korzystać z usług google analytics”
- Wypełniamy wszystkie pola i klikamy „pobierz identyfikator śledzenia”
- Po zaakceptowaniu regulaminu dostajemy kod, który musimy wkleić na naszą stronę

Analytics zainstalowany, co dalej?
Najlepiej odczekać 24h żeby na spokojnie nasze nowe narzędzie mogło sobie pozbierać wszystkie dane. Kiedy już odczekaliśmy wymaganą ilość czasu logujemy się do naszego konta Google analytics.
Na głównym pulpicie pokazuje nam ile mamy odwiedzin w skali ostatnich 30 dni. Dodatkowo możemy zobaczyć ile z tych wizyt to byli unikalni użytkownicy albo ile trwa średnio wizyta na naszej stronie. Takie dane ogólne mogą być nam potrzebne do ocenienia przywiązania klientów do marki albo zainteresowania naszym produktem.
Po lewej stronie mamy różne listy rozwijane. I tak w liście „Odbiorcy” możemy dowiedzieć się wielu rzeczy o naszych użytkownikach. Skąd pochodzą, w jakim są wieku i jakiej płci oraz jakie są ich zainteresowania. Dowiedzieć się również możemy jak często nas odwiedzają i czy przyszli do nas z urządzeń mobilnych czy raczej ze stacjonarnych komputerów.
Poniżej mamy listę „Pozyskiwanie” gdzie to właśnie z niej dowiemy się, czy nasi użytkownicy odwiedzili naszą stronę bezpośrednio, z mediów społecznościowych, ze stron polecających nas, czy może z jakiejś wyszukiwarki. Będzie to bardzo ważne, jeżeli chodzi o marketing internetowy. Dzięki temu w łatwy sposób możemy rozliczyć agencję, która dla nas pracuje lub też zmierzyć efekty naszej ciężkiej pracy.