Jak sprawić aby twoja strona generowała klientów!

Załóżmy że masz już stronę internetową. Załóżmy również że masz jakiś ruch na swojej stronie internetowej. Jednak dalej nie widzisz wzrostu sprzedaży swoich produktów czy usług i zaczynasz się zastanawiać co jest nie tak. Postaramy się troszeczkę podpowiedzieć jak to zmienić.
Czy moja strona jest atrakcyjna?
Bardzo wielu właścicieli firm skupia się na tym, aby ich strona podobała się im co nie koniecznie musi się podobać klientom. Warto zrobić krótką ankietę do swoich klientów z zapytanie o opinię na temat wyglądu Waszej strony. Sami również postarajcie się spojrzeć na Waszą stronę bardziej obiektywnie - od strony klienta. Wygląd strony ma naprawdę ogromne znaczenie i bardzo często zamiast na jej przejrzystości skupiamy się na „ładnym” wyglądzie.
Zbyt uboga oferta?
Nadchodzi wiosna i chcemy kupić sobie do domu rower. Oczywiście zanim zacznę chodzić po sklepach i będę przymierzać się do kupna poszukam sobie trochę informacji na ten temat w internecie. Jestem laikiem i na rowerach się nie znam, ale po jakiejś pół godziny szperania w internecie wiem czego potrzebuje. Decyduję, że chce rower miejski z 7 przerzutkami w piaście i koła najlepiej 26 cali i oczywiście wszystko aluminiowe. Niestety większość sklepów internetowych z rowerami albo nie daje mi możliwości wyszukania takich rowerów albo ma w swojej ofercie 3. Tak więc bardzo ważne jest, aby posiadać bogatą ofertę i dobrze posegregowaną. Dzisiaj zanim cokolwiek kupimy najpierw wszystko sprawdzamy w internecie. Tak więc zazwyczaj klient przyjdzie już do nas z gotowymi oczekiwaniami, postarajmy się go nie zawieźć.
Jaki właściwie ruch pozyskujemy na stronę?
Bardzo często jest tak że nie do końca wiemy jacy użytkownicy nas odwiedzają. Warto wiedzieć skąd przychodzą do nas potencjalni klienci i czy będą zainteresowani naszym produktem. Przykładowo sprzedajemy motocykle, ale reklama naszego sklepu pojawia się na forum o produktach dla dzieci. Nikłą mamy wtedy szansę, aby nasz produkt sprzedał się w ogóle. Starajmy się jak najlepiej określić naszego docelowego klienta i pozyskujmy ruch tylko od osób zainteresowanych kupnem naszego produktu.
Należy również uzbroić się w cierpliwość, gdyż jeżeli krótko istniejemy na rynku to klient nie ma jeszcze świadomości istnienia naszej marki. Dodatkowo klienci którzy dzisiaj odwiedzą naszą stronę tak naprawdę równie dobrze mogą za pół roku skorzystać z naszych usług. W dobie internetu każdy sprawdzi cenę parę razy zanim kupi dany produkt dlatego właśnie 90% ludzi z pełnymi koszykami rezygnuje z zakupów.