3 czynniki decydujące o wyborze strony www

O tym jaki charakter będzie miała nasza strona decydujemy na podstawie branży w której działamy i jak zamierzamy funkcjonować z naszą ofertą w sieci. Sprzedaż internetowa wymusi na nas stworzenie sklepu. Usługi internetowe będą wymagały przerzucenia całego ciężaru naszej firmy na stronę internetową.
Większość firm nie będzie potrzebowała jednak tak zaawansowanych rozwiązań i stanie przed wyborem stworzenia prostej wizytówki lub bardziej rozbudowanego serwisu. Od czego zależy wybór rodzaju strony?
Branża
Branża w której przyszło nam prowadzić działalność ma kluczowy wpływ na format naszej przyszłej strony. W zależności od potrzeb możemy stworzyć prostą wizytówkę na której pokrótce przedstawimy naszą ofertę i co najważniejsze zamieścimy informacje kontaktowe, lub bardziej zaawansowaną witrynę, gdzie dokładnie zaprezentujemy poszczególne produkty, przedstawimy profil firmy, referencje itp. Dla przykładu strona gabinetu lekarskiego nie wymaga rozbudowanej struktury. Podanie podstawowych informacji i kilku form kontaktu powinno wystarczyć. Z kolei strona developera sprzedającego mieszkania będzie wymagała stworzenia wielu podstron z mnóstwem informacji, które będą chcieli poznać potencjalni klienci, z rozbudowaną galerią zdjęć, wizualizacji, czy rzutów mieszkań.
Odbiorcy
Przygotowując stronę musimy mieć na uwadze kto jest odbiorą docelowym naszych produktów czy usług. Warto pamiętać, że ludzie młodzi chętniej korzystają z internetu i najprawdopodobniej tam będą szukać pierwszych informacji na interesujący ich temat. Ludzie starsi z sieci korzystają rzadziej, wolą zobaczyć produkt na własne oczy, odwiedzić biuro w celu weryfikacji usługodawcy. Częściej zlecają odnalezienie pewnych informacji w internecie młodszym i najważniejszym działem na stronie będzie dla nich kontakt.
Optymalizacja
Decydując się na marketing internetowy będziemy zmuszenia dostosować naszą stronę do np. potrzeb wyszukiwarki Google. Zakładając, że interesuje nas pozycjonowanie serwisu w Google musimy tak uformować naszą witrynę, aby proces ten przebiegał sprawnie. Jednym z podstawowych sposobów jest generowanie dużej ilości treści na stronie. W związku z tym możemy być zmuszeni do poszerzenia naszej strony o dodatkowe działy lub funkcjonalności, które wygenerują dodatkowe bloki tekstu. Nawet prosta wizytówka może przybrać rozmiary solidnego serwisu. Warto więc zastanowić się nad optymalizacją strony już w trakcie jej tworzenia.
Choć wybór w wielu przypadkach jest oczywisty, często spotyka się w sieci strony na wyrost. Przepełnione niepotrzebnymi elementami, które zupełnie nic nie wnoszą, strasząc jedynie nadmiarem informacji, których nikt nie poszukuje. Strona ma być reklamą naszej firmy i należy przygotować ją tak, aby inni znaleźli na niej to czego szukają, w łatwy i przyjemny sposób.