Połączenie strony z mediami społecznościowymi
Dodano: 10/12/2013autor Paweł DrzałMedia społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w życiu każdego internauty. O reklamowaniu się za pośrednictwem tych kanałów mówiliśmy już sporo. Teraz zajmiemy się społecznościówkami w kontekście samej strony WWW.
Odwiedzając strony internetowe pewnie nie raz natknęliście się na box z Facebookiem, Twitterem, czy Google plusem. Taki widok nie dziwi nikogo, jednak nie każdy wie czemu ma to służyć. Powiązanie strony z naszymi profilami przynosi pewne korzyści. Umieszczenie w ramach witryny np guzika pozwalającego na polubienie naszego profilu na Facebooku, może przyczynić się do zwiększenia liczby odbiorców publikowanych przez nas treści na tym portalu społecznościowym. Innym przykładem może być opublikowanie w ramach strony tzw. likebox, w którym wyświetlają się miniaturki profili użytkowników (buźki), którzy lubią naszą stronę. Likebox zwiększa zaufanie do witryny, bowiem internauta odwiedzając naszą stronę widzi, że jej użytkownicy są w pewnym sensie realni - skoro inni korzystają z tej strony, to ja też mogę - taka zasada przyświeca szerokiej grupie potencjalnych odbiorców. Internauci często nie robią tego co lubią, ale to co robią inni, naśladują zachowania znajomych i postępują zgodnie z tym co zostanie im polecone.
Przykład Facebooka najlepiej obrazuje to zjawisko, bowiem to medium jest w Polsce najpopularniejsze. Mimo to w ostatnim czasie odnotowuje się wzrost popularności innych kanałów i warto też zwrócić na nie uwagę.
Implementacja wtyczki
Zainstalowanie konkretnej wtyczki w ramach naszej strony jest bardzo proste. Same portale społecznościowe udostępniają miejsca gdzie można taką wtyczkę wygenerować. Wystarczy postępować zgodnie z załączonymi instrukcjami można bez problemu uruchomić wtyczkę na stronie. W przypadku Facebooka zestaw wtyczek znajdziemy pod adresem https://developers.facebook.com/docs/plugins
Generowanie wtyczki ogranicza się do wypełnienia formularza, w którym należy przede wszystkim podać adres naszego profilu na Facebooku, reszta dzieje się sama. Możemy skonfigurować dodatkowo kilka opcji, które sprawią, że dana wtyczka lepiej dopasuje się do naszej witryny, ale domyślne ustawienia w większości przypadków wystarczają.
Oprócz podstawowej funkcjonalności jaką jest możliwość polubienia naszej witryny, istnieje szereg innych równie przydatnych jak choćby: dzielenie się z innym, obserwowanie, czy komentowanie. Wszystkie wtyczki pozwalają nam na darmową i prostą interakcję pomiędzy naszą firmą a użytkownikami danego portalu społecznościowego. Oczywiście nie trzeba korzystać ze wszystkich opcji udostępnianych np. przez Facebooka, czasem zastosowanie komentarzy jest bezzasadne. Warto dobrze przemyśleć sposoby połączenia naszej witryny z Facebookowym profilem. Jedno jest pewne - tych opcji nie można ignorować.