Strona WWW - od tego wszystko się zaczyna

Poniżej zrzut z naszej tablicy:

Transkrypt video:
Cześć, jestem Paweł z webownia.pl i dzisiaj opowiem Wam o tworzeniu stron internetowych.
Dobra strona internetowa, to jest to, od czego wszystko się zaczyna. Jest to podstawa dobrego i skutecznego marketingu internetowego. Aby mówić o dobrej stronie, musimy wyodrębnić kilka bardzo istotnych elementów.
Zacznijmy może od kodowania strony, czyli od języka HTML 5. Dotychczas standardem w tworzeniu stron internetowych były języki HTML 4, czyli poprzednia wersja tego języka, oraz język XHTML. Cały czas jeszcze programiści kodują strony w tych starszych wersjach języka. Nie jest to dobre, bowiem strony zakodowane w tym języku, nie wyświetlają się poprawnie na urządzeniach mobilnych. Ponadto, język HTML 5 ma tą przewagę, że daje dużo więcej możliwości prezentowania treści. Dodatkowo strony napisane w tej wersji języka, są lepiej indeksowane przez roboty sieciowe, przez co nasze szanse na wyższe pozycje w wyszukiwarkach, zwiększają się.
Kolejnym istotnym elementem jest Flash. Flash jest to również technologia tworzenia stron internetowych, która pozwala stworzyć strony bardzo efektowne, z płynnymi przejściami i z animacjami. Natomiast wadą tego rozwiązania jest to, że prawie w ogóle nie jest indeksowana taka strona przez roboty sieciowe, a dodatkowo nie wyświetlają się one na najnowszych urządzeniach.
Zamiast Flasha możemy użyć języka skryptowego JavaScript. Pozwala on tworzyć dokładnie takie same efekty jak we Flashu, natomiast strony działają poprawnie w najnowszych urządzeniach, a ponadto są dobrze indeksowane przez roboty sieciowe.
Kolejnym istotnym elementem jest czytelność serwisu. Czytelność jest oczywiście bezpośrednio powiązana z grafiką. Jeśli grafika będzie dominowała nad całością, użytkownik będzie miał problem z odczytaniem treści, którą chcemy mu przekazać. Strona musi być przejrzysta. Jest to bardzo ważne, aby użytkownik mógł poznać zalety naszego produktu i bez problemu odczytać informacje jakie chcemy mu zaprezentować.
Layout strony, oczywiście powiązany z grafiką, powinien być indywidualny i dopasowany do naszej branży i do naszej marki, do naszego na przykład logotypu. Dlatego ważne jest, aby nie korzystać z gotowych szablonów stron. Oczywiście szablony stron są rozwiązaniem dosyć tanim, ponieważ kupujemy szablon i w zasadzie już mamy gotową stronę. Natomiast wtedy nasza strona wygląda tak, jak wiele innych w internecie, a chodzi o to żeby promować swoją własną markę.
Istotna jest również optymalizacja serwisu i to optymalizacja pod kątem użytkownika i robotów sieciowych, nie możemy tych elementów rozgraniczyć. Cała sztuka polega na tym, aby zoptymalizować serwis pod tymi dwoma kątami. Serwis zoptymalizowany pod kątem robotów sieciowych będzie lepiej pozycjonowany w wyszukiwarkach, natomiast zoptymalizowany pod kątem użytkownika pozwoli lepiej zaprezentować nasz produkt czy naszą usługę.
Ważny jest również serwer na jakim będzie przechowywana nasza strona. Raczej nie powinniśmy korzystać z darmowego hostingu. Darmowy hosting ma to do siebie, że bardzo często się zawiesza, przez co nasza strona nie działa poprawnie. Użytkownicy wchodząc na naszą stronę, często nie mają dostępu do treści na niej zawartych. Ponad to strony zamieszczone na tego typu serwerach wyświetlają nie rzadko niechciane reklamy i to często reklamy produktów czy usług konkurencyjnych dla nas. Oczywiście nie chcielibyśmy przeciągać użytkownika do konkurencji, dlatego darmowy hosting nie jest dobrym rozwiązaniem.
Przy zakupie pakietu hostingowego, często dostajemy coś takiego jak kreator stron. Kreator stron pozwala samodzielnie utworzyć stronę na danym serwerze i zarządzać tą stroną. Jest to rozwiązanie dosyć wygodne i tanie, natomiast kod który powstaje przy kreowaniu takiej strony jest fatalny. Nie spełnia warunków ani poprawnego kodowania HTML 5, ani skryptu JavaScript, często też czytelności i layoutu, ponieważ takie kreatory stron bazują na szablonach.
Ostatnim elementem, dosyć istotnym, jest adres URL naszego serwisu. Trzeba zwracać uwagę na to, żeby nie był to zlepek jakiś słów kluczowych. Czyli na przykład meblegdynia.pl czy coś w tym rodzaju, tylko żeby adres URL zawierał naszą markę. I ten nasz brand zawarty w URL'u będziemy promować. Oczywiście może się zdarzyć, że adres z naszą marką nie będzie dostępny, ale wtedy można coś pokombinować, dodać jakiś znak czy zmienić końcówkę, na przykład z „pl” na „com” albo „net” . Jeśli te wszystkie elementy będą wykonane poprawnie, to nasza strona będzie bardzo dobrą podstawą do dalszych działań marketingowych. Na dzisiaj to wszystko.