Czego szukają klienci na stronie internetowej

Określenie czego szukają klienci na stronach internetowych nie jest zadaniem łatwym. Każda branża ma swoje indywidualne cechy na podstawie których można przygotować odpowiedni schemat witryny, tak, aby wyszukiwanie konkretnych informacji było najałatwiejsze.
Ciężko jest opisac dokładnie każdą branżę, ale można przyjąć pewien podział firmowych stron intenetowych, który pozwoli przygotować schemat funkcjonowania serwisu.
Firmowe strony www oferują najczęściej produkty i usługi. Jeżeli weźmiemy pod uwagę produkty, to możemy wyodrębnić strony wizytówki, które prezentują profil firmy i sklepy internetowe, które oferują sprzedaż. Sprzedaż usług to w dużej mierze strony wizytówki, rzadko zdarza się, by usługi były sprzedawane w sklepie internetowym, choć w pewnych branżach jest to możliwe.
Ekspozycja produktów
Małe strony www, które prezentują naszą firmę i nie prowadzą sprzedaży przez internet bardzo często ograniczają się tylko do suchych informacji na temat swojej działalności. Pokazują przykłady realizacji lub przykłady produktu i dają możliwość kontaktu bezpośrednio z witryny. Próżno szukać na niej pełnej oferty wraz z cenami. Najczęściej podyktowane jest to oszczędnością, bowiem przygotowanie serwisu z całym asortymentem będzie o wiele bardziej kosztowne, niż projekt zwykłej wizytówki internetowej.
Warto jednak poważnie zastanowić się nad taką inwestycją. Dzisiaj internauci odwiedzają strony, między innymi, w celu porównania ofert firm. Jeżeli na tle konkurencji wypadamy dobrze, zwłaszcza cenowo, to warto ten atut pokazać, nawet jeżeli nie prowadzimy sprzedaży online. Nawet jeśli nasze ceny nie są zbyt konkurencyjne, to już samo pokazanie ich na stronie może okazać się dużym plusem. W naszym kraju ciągle najważniejszą cechą produktu dla klientów jest cena. Jeżeli pokażemy cenę w odpowiedni sposób na stronie, możemy zyskać zaufanie klientów, nawet jeżeli nie będzie ona niższa od ceny konkurencji. Ukrywanie pewnych istotnych cech danego produktu może bowiem wzbudzić pewną podejrzliwość, a w przypadku, gdy ktoś inny te cechy pokazuje, wzbudzi ją na pewno.

Produkty, które sprzedajemy, powinny znaleźć się już na stronie głównej naszego serwisu. Nie chowajmy ich na podstronach, starajmy się wzbudzić zainteresowanie klienta natychmiast. Oczywiście na stronę główną możemy wybrać te produkty, które przyciągną uwagę: nowości, w atrakcyjnych cenach, wyprzedaże, czy te, które cieszą się niesłabnącą popularnością,

Podobnie będzie wyglądała sytuacja z usługami. Oczywiście nie zawsze jest łatwo wycenić usługę, ale prawie zawsze można przygotować jakiś przykładowy cennik, który pozwoli klientowi na wstępne oszacowanie kosztów. Ta sama zasada co w przypadku produktów, sprawdzi się też dla usług jeżeli chodzi o stronę główną. Lepiej promować to, co dobrze się sprzedaje lub w czym jesteśmy konkurencyjni, niż wszystko naraz.
Przy ekspozycji produktów warto zadbać o przejrzystość. Nagromadzenie informacji w jednym miejscu może powodować niechęć użytkowników do przeglądania witryny. Wzrok gubi się w gąszczu wyrazów, obrazków i bannerów i szybko się męczy. Zdecydowanie lepiej będzie zamieścić skrócone opisy na liście produktów, a dokładny opis na karcie konkretnego produktu - system znany ze sklepów internetowych.
Użytkownicy mobilni
Warto pamiętać o użytkownikach tabletów i komórek. Taka forma korzystania z internetu staje się coraz bardziej popularna. Internauci lubią, za pomocą tych urządzeń, szukać interesujących ich produktów czy usług, często czyniąc to w nagłej potrzebie. Przygotowanie witryny pod kątem takich urządzeń pozwoli nam dotrzeć do większej grupy odbiorców.
Jeszcze do niedawna projekt witryny pod urządzenia mobilne był często zupełnie osobnym projektem niż przygotowanie strony www. Dzisiaj wystarczy dobrze przemyśleć stronę i odpowiednio ją zakodować, aby działała ona na urządzeniach mobilnych tak samo dobrze jak na zwykłych komputerach. Dobre agencje przygotowują to oczywiście w standardzie, co nie podnosi kosztów całego przedsięwzięcia. Projektowanie odrębnych szablonów specjalnie dla wersji mobilnych nie jest już potrzebne, choć oczywiście może być inaczej, wszystko zależy od branży w jakiej działamy i od charakteru naszej witryny.