Zarządzanie treścią strony - systemy dedykowane czy gotowe rozwiązania

Jeżeli zamierzamy prowadzić marketing internetowy, który będzie obracał się wokół naszej strony www będziemy musieli zainwestować w system, który pozwoli nam zarządzać zawartością witryny.
Wybór sposobu aktualizacji strony leży zazwyczaj po stronie programisty, jednak jako właściciele przyszłego portalu sieciowego powinniśmy mieć pewną wiedzę w tym temacie.
Gotowe skrypty czy dedykowane rozwiązanie
CMS jaki otrzymamy do zarządzania stroną może być przygotowany od początku do końca specjalnie dla nas, lub może być utworzony z gotowych, najczęściej darmowych, dostępnych w sieci systemów. Decyzja co wybrać nie jest prosta do momentu, kiedy pojawią się kwestie związane z kosztami. Niestety dedykowany CMS to rozwiązanie dość drogie. Decydują się na nie najczęściej firmy, których charakter funkcjonowania nie pozwala na odnalezienie odpowiednich, gotowych narzędzi. Programiści muszą wówczas napisać cały system od podstaw, wdrażając odpowiednie funkcjonalności, które zaspokoją nasze potrzeby. Jednak dedykowany CMS ma inne plusy, o których warto wspomnieć.
Przygotowanie systemu do zarządzania stroną od początku pozwala stworzyć system, który będzie generował idealny kod strony. Ma to znaczenie przede wszystkim dla pozycjonowania. Jeżeli zamówimy w jednej agencji dwie usługi tj. wykonanie witryny i prowadzenie marketingu sieciowego wraz z pozycjonowaniem, to taki panel może zostać stworzony w sposób, który w przyszłości ułatwi nie tylko pewne czynności związane z marketingiem, ale także przyspieszy indeksowanie strony przez roboty sieciowe. Wszystko naturalnie zależy od sposobu w jaki działa wybrana przez nas agencja. Warto jednak rozpatrzeć możliwość zamówienia rozwiązań dedykowanych.
Jak zredukować koszty
Przygotowanie systemu, który obsłuży całą naszą stronę może być bardzo kosztowny. Oczywiście duże znaczenie ma tutaj rozmiar strony i zaimplementowane na niej rozwiązania. Nie ulega jednak wątpliwości, że panel taki będzie dość skomplikowany. Jak więc ograniczyć koszt?
Warto poddać analizie nasz serwis zanim jeszcze powstanie i przygotować, przynajmniej wstępnie, plan rozwoju strony. Bardzo często okazuje się bowiem, że w ramach naszej witryny aktualizujemy tylko jeden, czy dwa działy, reszta funkcjonalności, jakie oferuje nam CMS nie jest używana. Można zatem określić jakie elementy strony będziemy chcieli zmieniać często i tylko dla tych obszarów przygotować system zarządzania. Jeżeli np. w ramach strony prowadzimy bloga, który jest aktualizowany codziennie, a pozostałe elementy witryny zmieniają się nie częściej niż np. raz w roku, to przygotowywanie panelu administracyjnego dla całej strony wydaje się być rozwiązaniem na wyrost. Można zamówić tylko system do prowadzenia bloga, a pozostałe aktualizacje zlecać w razie potrzeby za niewielkie pieniądze. Koszt wykonania takiej usługi będzie zdecydowanie niższy, otrzymamy rozwiązanie, które spełni nasze oczekiwania co do funkcjonalności i pozwoli lepiej prowadzić marketing sieciowy i uzyskiwać lepsze wyniki w pozycjonowaniu.