webownia

Co wzbudza zaufanie na stronie internetowej

Dodano: 25/03/2014autor

Budując stronę www swojej firmy mamy jeden podstawowy cel: przekonać użytkowników do naszej oferty. Chcemy aby internauci stali się naszymi klientami. Poza stworzeniem estetycznej prezentacji naszych produktów i usług, przedstawieniem zalet i opublikowaniem rekomendacji istnieją również inne sposoby, które pozwolą wzbudzić zaufanie.

Polityka prywatności

Jest to podstrona na której informujemy użytkowników o tym co robimy z przekazanymi przez niego danymi. Od pewnego czasu jest to podstrona w zasadzie obowiązkowa, bowiem każdy posiadacz strony, która generuje pliki cookies, musi umieścić o tym fakcie widoczną informację. Często obok takiej informacji jest zamieszczany odnośnik właśnie do polityki prywatności firmy. Sama informacja o ciasteczkach jest moim zdaniem zbyteczna. Nic nie wnosi do treści serwisu a jedynie irytuje użytkowników, utrudniając percepcję serwisu niczym wyskakująca reklama. Z polityką prywatności jest już inaczej. Istnieje jako osobna podstrona, która w żaden sposób nie przeszkadza, a pozwala upewnić się, że dana strona nie wykorzystuje naszych danych do celów, które nam, jako użytkownikom nie odpowiadają. Z pewnością niewielu internautów zdecyduje się na przeczytanie tego dokumentu, ale sam fakt jego istnienia wzbudza zaufanie.

Regulamin

Element obligatoryjny w sklepach internetowych. Warto jednak wykorzystać go na innych stronach, które w jakiś sposób wchodzą w interakcję z użytkownikiem. Regulaminów raczej się nie czyta, ale przydają się w sytuacjach spornych i niejasnych. Oczywiście regulamin musi być dobrze przemyślany. Powinien zabezpieczać nie tylko firmę, ale także przyszłych klientów. Powinien być w miarę przejrzysty i o ile nie jest to konieczne, nie powinien przybierać formy aktu prawnego, z mnóstwem niezrozumiałych punktów. Jeżeli jesteśmy uczciwi, a zakładam, że tak właśnie jest, powinniśmy wszystko klarownie przedstawić właśnie w regulaminie.

Formularze i akceptacje

Zamieszczając na swojej stronie różnego rodzaju formularze, jak choćby formularz rejestracyjny warto w tym miejscu od razu poprosić o zgodę na działania marketingowe prowadzone przez naszą firmę np. zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Takie informacje również powinny mieć jasny przekaz. Raczej powinniśmy unikać informacji w stylu: rejestrując się akceptujesz postanowienia regulaminu. Użytkownik zakładając konto chce wiedzieć czego może spodziewać się z naszej strony, a regulaminu czytać nie będzie. Oczywiście spora grupa internautów nie wyrazi chęci otrzymywania informacji handlowych, ale Ci którzy to zrobią mogą okazać się dobrymi klientami w przyszłości. Innymi słowy lepiej mieć mniejszą bazę mailingową, ale z lepszym targetem, niż dużą z gorszym.

Mailing

Choć mailing nie występuję bezpośrednio na stronie www, to jest bardzo często z nią powiązany. Pozyskujemy adresy email do bazy ze strony, a w mailingu odsyłamy naszych użytkowników na stronę. Dlatego właśnie powinien być dobrze przygotowany. Oprócz odpowiedniej treści marketingowej powinien zawierać informację o naszej firmie i możliwość zrezygnowania z otrzymywania kolejnych wiadomości. Brak takiej możliwości u niektórych może wywołać irytację, a w przypadku częstego otrzymywania wiadomości nawet złość. Zły użytkownik, jest gorszy niż jego brak. Chętnie napisze negatywną opinię na nasz temat i tym samym zaszkodzi wizerunkowi naszej firmy. O dobre opinie w sieci ciężko, ale o złe bardzo łatwo, trzeba na to uważać i dawać jak najmniej powodów do niezadowolenia naszym klientom.

Zobacz wpisy w podobnym temacie